Advert

Friday, May 7, 2010

Teknologi "gigi-biru" ...

Okeh, saya adalah pemalas tahap dewa sekali lagi untuk meng-hapdate blog saya. Bukan apa, idop tidak ceria tanpa ada gambar untuk diupload ke dalam blog . Wordings are boring without pictures. Kan??


Saya adalah sebenarnya sangat mahu memblog tentang babymoon kami di Pullman Putrajaya bebaru ini. (Ok tipu, tak baru sangat, early April ari tu) tapi adalah kemalasan mahu men-transfer gambar2 di camera ke computer. Tapi mahu juga blog sebab nak share the coolness of the room. Opppsss, apartment! Location memang la setakat Putrajaya kan, tp serious saya rasa best for a quick getaway. Nantila citer panjang bila nafsu serakah untuk men-transfer gambar2 itu telah kembali.

Buat masa ini, hanya gambar dari henpon sahaja yang mampu ditransfer ke lappy kerana adanya teknologi "gigi-biru" a.k.a bluetooth. (Hehehehe.. ) tapi itu pun takde gambar yang menarik untuk ditayang kan di blog ini adalah kerana, again, saya adalah pemalas nak amik gambar menggunakan henpon saya. Ok, itu semua salah hormon mengandung! Oh alasan!! Jangan percaya kan saya. Saya hanya gunakan alasan mengandung 35 minggu ni untuk meng-cover kemalasan saya. Hehehe.. ye lah, dah 35 minggu pastinya sudah jadi malas serba serbi. Berat ooo nak bawak perut. (Konon la kannn..).

Ok, akhirnya baru sat ni saya berjaya men-transfer gambar2 dr henpon ke lappy ni. Ok, 1st time ye sebab ini adalah lappy baru (saja nak bitau ini lappy baru, ok saya tau saya keji :p). Mudah rupanya. Cuma takleh nak letak watermark sebab tidak ada teknologi Illustrator di-install kan ke dalam lappy ini. (All this while saya buh watermark kat picture guna Illustrator. Kamu guna apa?).

Saya buh kat sini picture babycot yang telah berjaya di transfer secara "gigi-biru". Babycot sudah sampai 2 minggu sudah. Kami rembat masa Parenthood Expo di Mid Valley early March (kot) yang lalu. Sekarang barang2 baby sudah 100% siap. Tapi barang mommy dia jugak yang tak siap2 lagi. sian mommy.

:: Pasti baby saya kelihatan comel dan kacak tido dan bermain-main di dalam babycot ini::

Okeh, sekarang saya nak tanya. Sapa yang baik hati nak bagi baby saya menan di bawah ini? Ini adalah untuk sangkot kat babycot yang comel di atas. Pastinya babycot ini akan bertambah-tambah comel dengan adanya menan ini (hehehehe) dan pastinya baby saya gumbira kalau menan ni tergantung di atas beliau. Menan ini boleh didapati dimana-mana Toys R' Us. Sila jangan malu jangan segan kalau anda nak hadiahkan kepada baby saya nanti hik hik hik hik.. (okeh dasar tak tahu malu.. hhehehe)..

:: Fisher Price Rainforest Peek-a-Boo Leaves Musical Mobile yang pasti menambahkan kecomelan babycot kami dan menambahkan daya kreativiti baby kami :p ::



Jadi besok adalah weekend. Apa plan kamu? Saya mahu keluar pagi-pagi menabur duit di shopping mall untuk beli hadiah Hari Ibu. Jangan lupa tau! Hari Ahad adalah Hari Ibu.

Selamat Hari Ibu kepada semua Ibu. I love my Mama and my Mak.

3 || shades of life ||:

Nadya said...

dear..baper rate per night kt sane?rase cam nk berehat2 le..hehe

Shikhin Ishak said...

babe,selamat hari ibu!

Mimy Hamid said...

biru?? kacak?? boboy eh...hehe selamat hari ibu beb