Advert

Sunday, July 26, 2009

Hari ke-4

Ya! Hari ini hari ke-4 selepas surgery. Keadaan saya? Ya! Sudah semakin sihat. Sakit sudah kurang. Bangun, duduk, berdiri, berjalan sudah semakin selesa. Baring pun sudah laju sedikit. Progress sangat bagus *puji diri sendiri*

Saya sungguh lega dan gembira! Sangat gembira dengan development diri saya. Cuma biasa lah, keadaan lepas operation. Baru nak sembuh luka, baru nak hilang bengkak-bengkak muscle lah, baru nak sembuh luka-luka dalaman. Jadi saya sangat lah berhati-hati dari segi posture terutamanya.

Oh ya, saya juga minum air gamat. Baru sekali minum semalam. Dengan harapan boleh baik cepat luka-luka dalaman ini. Adakah benar khasiat air gamat ini? Betulkah boleh cepat sembuh? Ada sesiapa yang ada testimonial mengenai air gamat ini? Boleh lah share dengan saya. Nanti saya akan bagi testimonial tentang air gamat yang saya dah minum. Tapi previous operation saya, saya ada minum pati ikan haruan dan jelly gamat. Alhamdulillah cepat sembuh. Tapi kali ini saya sudah jelak mau minum ikan haruan. Saya cuma minum air gamat yang saya baru sahaja beli dari Langkawi beberapa hari sebelum saya di-warded-kan di hospital *macam tau-tau saja nak kena operate ye*

Oh ya, nanti, di masa lain, saya akan ceritakan mengenai pengalaman surgery Microdiscectomy saya. Masih belum saya ceritakan ye. Belom ada masa lagi saya nak berfikir dan bercerita panjang lebar mengenai operation tersebut. Sekarang ini saya sangat letih sebab leher saya, bahu saya lenguh. Lenguh sebab terlalu menjaga posture badan. Sebab kalau silap gerak sikit nanti akan sakit. Masa tidor pun, terlalu jaga sampai leher dan bahu sayalah yang menjadi mangsa.

Sorry ye, tiada lagi entri lawak atau ceria dari saya buat masa ini. Maklumlah, masih dalam mood post operation :)

Saya akan kembalikan menceriakan anda ye :p


Jumpa lagi semua!

0 || shades of life ||: