Advert

Tuesday, October 27, 2009

Perkahwinan Jawa kawan saya...

Saya sendiri dah muak dengan entry² kemabokan dan kepeningan saya. Hari ini saya mahu upload gambar² perkahwinan kawan saya yang dah hampir basi. Kiranya sudah hampir 1 bulan jugalah kawan saya ini telah selamat dinikahkan dan sudah selamat di zasssss oleh si suami. Hik Hik Hik...

Saya adalah sangat tidak berkesempatan untuk upload earlier sebab tahap kepeningan dan kemalasan yang membuak². Wedding ni masa awal Oktober yang lalu, saya baru tahu tentang pregnancy saya masa ni.

The bride is my friend the mama-san. Alhamdulillah, semuanya sudah selamat dan Alhamdulillah, kawen jugakkkk ko yek. ☺Nikah was held dekat surau rumah bride, and the reception adalah di Felda Villa, KL dengan berkonsepkan Jawa. Ini adalah kerana mereka somi isteri adalah Jawa. Hihihi kan?

Saya kagom sebab 1st time dalam hidop saya pergi ke wedding berkonsepkan Jawa, tho Jawa mereka more like Jawa kontemporari. Still, Jawa kan. Adaptation la. Taklah 100% Jawa. Jawa dari segi costume, pelamin. Ok lah tu.

Anyways, I'm happy for you, semoga kekal hingga akhir hayat dan semoga ko berjaya membuat persenyawaan diantara sperm dan ovum lalu membentuk bb, supaya anak kita sekolah sesama. Hehehe..


:: siap sedia for nikah. Her sis pakaikan tudung which is actually a veil, no, a tudung that looks like a veil.. hmmmm ::



:: gambar wajib me and the bride ::


:: the make-up (untuk nikah) was done by my bro, Mik Budin from Glammakeover

:: the reception was held at night. Siang nye nikah, malam nye sanding ::


:: pengantin melangkah masuk ::
:: the Jawa bride ☺ ::


:: the Jawa concept dias::

:: me & hubby with the raja dan ratu sehari ::
The venue, Felda Villa pun okeh. Sebelum ni tak tahu pun pasal kewujudan Felda Villa. Selalunya wedding dekat Perdana Felda or Merak Kayangan. The food was ok, using the same caterer d'saji, sama macam other 2 halls.
Again, tahniah kepada kawan saya.

1 || shades of life ||:

Shikhin Ishak said...

wah sungguh jawa beliau.jawa dari laki i yang jawa totok(tulen)..walaubagaimanapun aku masih ralat dan terkilan sebab tak pakai baju jawa masa kawen haritu..aci dak kalau pi ambik gambar kat studio je pakai baju jawa..amacam???