Advert

Tuesday, October 20, 2009

Tak ada morning sickness

new baby

Ini hari sudah 7 minggu 1 hari usia kandungan saya. Kalau kira secara manual la. * tak tau naper pregnancy ticker ni lewat 3 hari*
Morning sickness memang takde. Cuma ada breast tenderness. Breast tenderness ni ada sejak mula-mula confirmed pregnant. Until now. Sakit woooooo. Berat masih maintain. In fact turun 1-2 kg. Bukan sebab tak lalu makan. Tapi yang peliknya, makan-makan-makan, tapi berat tak naik. Mana dia pergi ek?
Tapi sejak admitted ni, makan memang sangat tak lalu. Mungkin sebab duphaston yang doc beri tu. I was given duphaston since 5 weeks preggy by another doc. 1st cycle 3 biji sehari. 2nd cycle from my gynae *ex-gynae, saya dah beralih arah, heheheh* kat Pantai, dia suh amik 2 bijik sehari. Tapi masa admitted kat Prince Court hari tu, Dr. Seri suh saya ambik 4 biji sekali makan. *Emergency dosage ni* And now 2 pagi 2 malam. Maybe dosage too high, saya pun dah "mabok". Tak lalu nak makan. Bau makanan pun nak muntah. I can only eat bread, sandwiches *hint kepada sesapa yang nak visit saya, sila bawa sandwiches dari CoffeeBean pun dah cukop :p*
Orang kata pembawakan budak that I cant smell foods. Tapi rasa nya sebab bau masakan hospital tu yang buat saya tak selera kot. Tau tak bau hospital food? Errrr my hubby kata no such smell. I je smell, dia tak pun smell. Ntah ler.

So semalam, this morning, memang tak lalu makan nasi because of that "smell". Makan roti, and fruits je.

Muntah-muntah takdo. Loya ada je sikit, macam pening. Maybe efek duphaston. Harap-harap takdelah morning sickness yang teruk. Amin.
As of now, bleeding dah takde. *kalu ada pun tak berapa nampak* Alhamdulillah. Doc masih suruh stay on kat hospital. Jangan take risk dia kata. Haihhhhh..

5 || shades of life ||:

Ms. Omey said...

babe, hope everything will be ok, take care of urself and ikut cakap doktor tau.

Mrs Zamzuri said...

babe.. get well soon.. rest alot. aku doakan u and ur baby selamat..

*tgh sabar menunggu giliran aku pulak!!*

Mimy Hamid said...

dahsyatnya penangan morning sickness..cuak gak beb..tapi apapun its challenge beb..take care

Shikhin Ishak said...

beb ni blog baru i,sila click..eh,bukan..wajib click! =)

RENDA said...

Oh...
Saya amattttt RINDUUUU sama ahKak!!!

sis,take care k.
Sy doakan semuanya selamat n sis sihat.
Jaga diri :)

MiSSS U!!!