Advert

Saturday, October 10, 2009

Terima Kasih dan Kisahnya adalah...

Saya nak ucapkan terima kasih pada kawan² yang wish CONGRATS kat saya walaupun korang tak tau hujung pangkal cerita kan. Terima kasih bebanyak. Saya mintak you all doa kan semoga semuanya berjalan lancar. Nak buat pengumuman rasmi pun cuak sangat sebab masih sangat baru. Maklumlah, saya ada sejarah yang tak berapa nak elok. So takut sangat nak reveal. Macam ala² trauma lah kan.


Ok lah ok lah. Meh sini nak habaq.. tapi korang kena janji doa kan keselamatan saya dan minta Allah permudahkan segalanya.

Alhamdulillah, saya dah pregnant! Macam tak percaya, tapi itu lah hakikatnya. Memang tak nak reveal sebab very early lagi. Tapi in the same time, excited sangat nak beritahu satu donia, maklumlah kan, 1st baby (2nd lah lepas gugur suatu ketika dahulu).

Yes, I'm proudly announcing that I'm gonna be a mommy. Doesn't it too soon to reveal this? As I am only at week 5. Sebab orang kata, 1st trimester adalah saat genting. And the mom-to-be have to really take care of the tiny little seed inside the womb tu. Sebab sangat fragile kan. Expecially in my case. Sangatlah fragile. My rahim tak kuat.

Tapi orang kata, sharing is caring. And I believe by sharing this good news, everyone akan doakan keselamatan dan kesihatan si kecil saya. Semoga doa anda semua membuatkan dia lebih kuat "di dalam" dan membesar bagai johan!! Aminnnnn....


I discovered about this masa 1 day missed my period. Actually, I noticed something "not right" masa lepas2 raya hari tu. Sebab macam ada brown spot masa pee. Masa tu macam terdetik, am I pregnant? Tapi cuba deny lah and fikir maybe nak period kot. Tapi macam longggg way je nak period. My period patutnya on 1st. And masa brown spotting tu dalam 20-ish. Sekali tu je la brown spot. Then buat bodoh je.

Until on 1st this month, tiba² macam terdetik nak buat urine test. Masa buat tu adalah di ofis ye. Terkejut sampai tak tentu arah. Sebab memang tak menaruh harapan akan keluar dua line. Alhamdulillah sangat! The 2nd line to a bit blur. Then I mms to somi the image and a note "Hai Daddy". Hehe.. *"awwwwww sweetnyeeeee"... perasaan sendiri lah macam sweet kan*

Masa check for the 1st time tu, sampai buat 2 kali test. Sebab takut tertipu. Hu hu.. Then the next morning test lagi sekali. Then balik keja, pergi klinik kat B*ngi, and the doc scan and test sekali lagi urine. Giler ah, 4 kali test nak confirm tu. Tapi the line a bit blur, doc cakap sebab too early lagi pun. Then the doc saja nak scan tengok, and she said ada macam "bengkak" which means ada something melekat there. So hati dah sedap. And terus inform family. Huihhh excited eh.

Tetiba few days lepas jumpa doc Bangi, ada brown spot masa buang air kecik. Panik punya pasal jumpa doctor kat Pusat Rawatan Mesra, Serdang pulak as recommended oleh kawan saya, Ummi Balqish tu. Kat situ pun scan jugak, but the doc kata tak berapa nampak. So she decided to do blood test to see the HCG count. Petang tu tau result and the clinic nurse tu kata HCG count adalah tinggi. So melompat lah katak dalam hati. Gembira tak terkata. Alhamdulillah sekali lagi. So kali ni memang agak confident lah that kandungan saya menunjukkan progress.

Kelmarin buat urine test on my own again. The 5th times. Hehe.. kali ni, the 2nd line sangat pekat. Wahhhh happy happy joy joy...

Tapi tiba² tengahari semalam masa kat ofis, ada keluar lagi spot tapi kali ni reddish. Cuak lagi sekali, pegi lagi sekali jumpa doc Bangi. And this time, scan dah nampak something. Alalalalalaaa comel. Doctor said bleeding tu maybe masa nak menempel tu. Dia kata jangan risau² and stress².

Ya, saya memang sebegitu. Bila bleeding sikit cuak. Which memang I should feel cuak pun kan. Most importantly, I should relax! Ya, saya mengaku, saya sangat lasak! *Tenang... tenang...*

Kawan², doakan saya ye!

6 || shades of life ||:

blogresipi.com said...

Tahniah dari kami ya. Sembilan bulan lagi hadirlah orang baru. Best kan.

uMmi said...

alhamdulillah...tahniah..tahniah..best best best

Mimy Hamid said...

tahniah beb..finallly...apapun ko jangan lasak2 yer...yer ar kang ko excited lompat2 ke hapa...hehee..take care urself & baby...gembira aku dengornya...macam aku lak yg pregnant...oh apakah aku kawen pun tak lagi..ehhehe..Insya Allah

Anonymous said...

Congrats Shahnaz! :)

Saanthi

siti z said...

cik shahnaz.. a very congratulations to both of u and husband. at last after a long waiting... wish me luck too yea.. boleh preggy same2... take care yourself, this time jgn lasak2, jgn gatal2 nak main netball or such thing yea.. i'm happy for you too... alangkah bahagianye if saya juga mendapat berita gembira ni... insya my time will come kan? amin..

FairyGodmother said...

YAY!!

CONGRATULATIONS!!!!