Advert

Wednesday, September 16, 2009

Saya janji saya akan update...

Cuma...

Saya amat sibuk menjelang Aidil Fitri ini. Dengan kerja ofis yang menimbun. Dan kerja mengemas rumah. Semuanya ada dateline. Haihhh!!

Esok petang, saya akan berbuka puasa di luar lagi. Dan esok malam pula, saya akan ke pasar untuk membeli barang² masakan. Saya sudah tiada banyak masa.

Barang² hiasan rumah adalah belum di beli lagi. Sampin somi juga masih belum beli.

Dan paling bestnya, curtain yang saya hantar ke tailor 1 minggu lebih yang lalu TELAH SALAH JAHIT!!! Saya beritahu somi, nasib baik saya dah bertudung sekarang ni. Kalau tidak, dah lama orang kedai yang juga bertudung dan kurang sopan dan tidak ada customer service itu di sembur oleh saya!!! Dia telah salah jahit, yang belakang ke depan, yang depan ke belakang. Dan bestnya adalah, beliau tidak mengaku kesilapan beliau, dan kata yang kain itu adalah "multitasking" boleh digunakan depan dan belakang. Kepala tengkorak dia!! Dan dengan senang hati nya, beliau adalah menyuruh saya gantung saja curtain yang dijahit terbalik itu! Kepala tengkorak dia sekali lagi!! Dan beliau adalah bermuka yang mencuka sangat masam apabila saya bising² mintak dia bukak dan jahit semula. Sudah lah engkau caj mahal sangat, salah jahit pula. Dan sekarang saya akan busukkan nama kedai engkau disini. *Dia dont even say sorry!!! Memang pantannggg la haku orang buat silap tak reti mintak mahap kan!!*

Wahai manusia sekalian alam, jangan hantar curtain anda ke kedai yang bernama TZM di Seksyen 7 Bandar Baru Bangi, kawasan kedai baru tu!!! Mereka adalah tailor yang berlagak nak mamp*s cam pro tapi tak reti beza kan kain belah depan dan kain belah belakang. Dan sangat tidak ada customer service. Apa dia ingat haku hantar kain tu for free?? Ini lah orang Melayu berniaga. Camna nak maju??

Apa patut saya buat sekarang??? Ini sudah Rabu, dia belom call lagi! Dan pasti curtain saya adalah sangat buruk. Huaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Patut ke saya mintak 50% discount kalau curtain tu turn out buruk?? Argggghhhhh benci benci!!!


* Menyesal hantar kat kedai tu konon nak buat eyelet. Hantar kat Nag*ya pun bagus buat french pleat bodoh je, jahit pun cantik! *

2 || shades of life ||:

Ms. Omey said...

my suggestion kalu dah turn out buruk sangat and tak sanggup nak gantung, u pegi beli curtain ready made je la..tapi memang wasted sesangat la..sabo je lah yer..

Mimy Hamid said...

hati sakit beb salah2 jahit ni..memang patut ko reveal nama kedai..aku pun tak suka orang gini...kalau salah mengaku..leh cakap banyak lak..pang sekali