Advert

Tuesday, September 1, 2009

So many things, so little time..

Saya masih dalam mode demam. *dizzy* *batuk²* *lengoh²* *tak larat* etc etc etc... Saya dapat MC 2 hari and doc said after 3 days tak baik jugak, jumpa dia balik or refer to any hospital.

ZzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzz...

Eh hello.. dekat FB saya ramai kata saya kena H1N1.. sabaq je lah haku. Saya pun tak tau dari mana saya dapat virus demam ni. Yang pasti nya memula sekali saya batuk² dan tekak rasa kering² dan ada k*hak yang tak dapat dikeluarkan. Tekak sakit macam nak demam. Actually saya mula nak demam ni lepas balik dari pasar ramadhan petang semalam. Wah setelah 10 hari, baru lah pertama kali saya jejak kaki ke pasar ramadhan. Dah tu, demam lak balik dari pasar ramadhan. Sabaq je haku! Mungkin jugak demam terkujat kot beli AYAM PERCIK harga RM6.50 seketul. Terkejut terus demam. Hi hi hi... Giler betul kan?? Pertama kali dalam hidop saya beli ayam percik semahal nih. Saya beli 2 ketul = RM13. Boleh dapat sekor ayam hokeh!!

Atau mungkin juga saya demam ni disebabkan habuk. Sejak sabtu, somi mulakan operasi spring cleaning. Habis satu rumah di spring clean. Berterbangan habuk ke sana sini. Saya yang sememangnya tak tahan ngan habuk, cepat betul sakit tekak. Hmmmm tak tau lah mana satu puncanya. Cuma harapnya bukan lah benda² merbahaya macam H1N1 ke. Selisih malaikat 44.

Ada banyak saya nak cerita.

1. Tentang pertemuan saya dengan 2 blogger.
2. Tentang janji² saya terhadap sang rumah yang telah berjaya di lunaskan - Kitchen cabinet sudah dipasang, wallpaper sudah dipasang, curtain baru dalam proses. Carpet baru sudah di temui. Yeay! Rumah saya sudah complete sekarang. Cuma perlukan "bunga²" untuk menghiasi dan menceriakan suasana.

Nanti saya cerita ye..

Dan sekarang saya adalah sangat tidak larat. Pagi tadi badan saya adalah sangat panas. Baru sekarang ni, lepas makan ubat, baru lah larat nak bangon. Saya perlu makan ubat. Errr ubat lagik!! Tak larat dah nak makan ubat! But this time doctor cuma bagi ubat untuk 3 hari jek. harap² esok lusa saya semboh.

Doakan ye kawan².

5 || shades of life ||:

Mimy Hamid said...

errr paham perasaan org demam..tekanan beb...takpe skrang ni ko pikr nak baekk je..lupakan semua..blog jgn lupa plak..2 blog lain dah jumpa..aku bila plak..eheheh

Mrs Zamzuri said...

get well soon babe..
kali ni demam tak nak beli obat lain ka?? hahaha

:: || Mrs. Izwan || :: said...

Mimy : ai malu lah nak jumpa u. U DIVA! Ai ni sapa lah :p ha ha ha boleh bep, jom jumpa kita buka pose makan chocolate fondue. Wahhhhhh!!!

Puan Zamzuri : thanks babe. errrrr obat lain? hi hi hi

RENDA said...

Get well sOoonn dear..

Doakan u hanya demam biasa.
Now byk sgt penyakit kn..

Btw,I pon terkezzzuutt last Saturday bli ayam percik kat Bangi RM 6.dah lah keras!!!

hhuuu
keciwa saja

GET WELL SOON K..

windukan teman sembang saya ni..huhu

Real Woman said...

sekarang ni mmg tgh musim demam..take it easy k beb! i nak tergelak u beli ayam percik sampai rm13!!! special sgt kot ayam tu?? tapi betul la beb mmg boleh dpt ayam sekor buat makan 3 hari tak habis! bulan2 ramadan ni, time ni la peniaga nak penaik harga...