Advert

Friday, July 24, 2009

I CAN WALK!!!!

Yeah people!! I can now walk!! With a very very minimum pain of course!

Saya teruja! Tapi tension jugak lah bila Dr. Jag kata, saya adalah the slowest patient dia yang start walking. Tapi saya rasa saya sangat cepat. Dalam masa satu hari, saya sudah boleh bangun dan berdiri. Tapi bila saya cuba baring semula, sakit macam nak mati. Mungkin muscle atau bengkak di keliling tempat jahitan tu yang menyebabkan kesakitan teramat sangat.

Dan pagi ini, saya hanya mampu duduk dan berdiri. Bila saya cuba baring, sakit itu datang semula. Sakit yang tidak boleh saya gambarkan dengan kata-kata. Giler punya sakit. Sampai kan mengalir-alir air mata saya menahan kesakitan yang teramat. Jadi phobia pun ada.

Saya kaji, dan saya dapati, cara saya membaringkan diri dari posisi duduk sudah silap. Saya semacam menghempas tubuh saya. Jadi petang ini, Dr. Jag datang dan marah saya sebab saya masih terbaring. Dia suruh saya bangun. Tapi, helllloooo.. Dr, I can sit and stand. I have no problem with that. I'm just afraid that the pain will come back whenever I tried to lay down. Jadi, saya dengan eksyen nya buktikan kepada dia yang saya sudah boleh bangun, duduk, berdiri and walk!!! Yeah people!! I walked!!

Hari ini hari kedua selepas surgery, dan saya sudah boleh berjalan. Siap jalan keluar dari bilik. Sudah berlangkah-langkahan. Cuma kaki agak goyang sebab lama sangat dah tak berdiri. Tapi overall, it's a great walk. I can walk properly. Tahniah kepada diri saya sendiri *walaupun Dr. saya kata saya slow hu hu*

Alhamdulillah, syukur saya kepada Allah. Saya yakin esok saya dah leh melompat *hover gile hokeh* Saya sangat happy. Esok urine tube dan morphine tube untuk pain reliever akan di tanggalkan. Saya harap saya sudah tidak sakit dengan gilernya lagi. Kalu tidak, pasti saya akan giler menahan sakit itu. Hik hik hik

Okay semua, saya hendak berehat. Letih jugak berjalan dengan kaki yang masih shaky dan kepala yang agak berpusing.

Sehingga berjumpa lagi, esok pagi, pasti saya kembali :)

0 || shades of life ||: