Advert

Thursday, July 30, 2009

Pullman Putrajaya

Sebelom saya disumbatkan ke hospital dan sebelom kami ke Langkawi (kami ke Langkawi end June), saya dan tuan saya telah bercoti-coti Putrajaya. Ya, 20 minit sahaja dari rumah kami. Tapi itu lah yang dipanggil coti-dalam-negeri-kami :p

Kami menginap di Pullman Putrajaya. Ini adalah hotel terbaharu di Putrajaya. Saya dapat harga istimewa ketika itu saya sedang MC disebabkan operation appendix *kan saya dah kata saya banyak kali kena operate* Saya dapat harga dalam RM150+ (promotion price) melalui website Accor Hotels. Accor hotel merupakan rangkaian hotel Novotel, Ibis dan Pullman. Bagos! Website ini selalu buat offer worldwide. Apa tunggu lagi? Pergi! Pergi check out website ini sekarang! Mereka selalu buat promosi from time to time.

Pullman Putrajaya Lakeside Hotel adalah terletak di Putrajaya. *bijak bijak* Saya suka tempat ini mungkin sebab dia masih baharu dan masih cantek. Kalau dah buruk mesti lah saya tak suka kan?! Saya dan tuan saya bertekad akan me-repeat lagi ke sini bila waktu kami memerlukan coti-dalam-negeri-kami. Two thumbs up! Nice room, spacious, nice view BUT expensive food!

Adalah saya dan tuan saya datang ke sini untuk meraikan hari lahir tuan saya itu pada 13 June yang lalu. Saya tahu beliau suker. Kan kan.. ! Tengok sniri di bawah ini betapa indahnye bilik nya *at least for me* Untuk pengetahuan adik-adik, kakak-kakak, makcik-makcik, dekat sini ada beberapa style bilik yang boleh di pilih. Nak pilih gaya India ka, China ka, Borneo ka, Melayu ka, pi habaq saja kat reservation ye. Kami tak memilih gaya apa, tapi di beri Indian touch. Ala-ala umah Amitahb Bachan la rupe bilik kami. So, lets the pics do the talking.

:: Pullman Putrajaya Lakeside Hotel, from far ::
:: Jerebu masa ni ::
:: Hotel ni belom 100% siap. Signage pun kokak ::
:: Our room, Indian concept, bilik sangat luas! Boleh ala-ala golek-golek sambil menari lagu Hindustan. This is the walkway from main door to the living hall::


:: The living hall ::


:: Finally, the bedroom ::

:: And the toilet, a bit small tapi ada bath tub ::

:: View from the head board ::

:: The comfy bed zzzzzZZZZZZZZzz ::

:: Opppsss sorry, tuan punya blog pun nak enter frame ye, beri laluan ::

:: Aktiviti amik gambar adalah wajib. Ini di court yard bilik kami. Nama blok kami Jasmine ::


:: Mercu tanda Pullman, menara jam::

:: Ini lorong towards the lake ::

:: Here is the Borneo continent ::

:: This is the lake view ::

:: The above pics were taken from this place ::

:: This is the restaurant terapung ::

:: Oppsss, lagi skali, tuan punya blog beraksi di celah celah pokok kelapak ::


:: Ini Malay continent, Bunga Tanjung. Rasanya this one is the service apartment kot ::

:: Showing off my photography skill, bOOOoo ::
:: Tuan saya yang comel ::

:: Shot-mesti-ambil ::

:: Oh, saya lagi *dah namanya blog saya kan* ::
:: K.a.m.I ::

:: Bagi can tuan saya nak feeling-feeling macam sendiri punya boat ::

:: The lobby, this was taken masa nak balik ::

:: Gambar wajib, dengan ucapan, pergi lah bercoti di Pullman ;) ::

Kalau tidak silap saya, rate walk-in mereka adalah RM250++ without breakfast. Check out Pullman Putrajaya for more info.

Update

Pictures di bawah telah di cilok dari koleksi adik ipar saya yang gojes itu, Bella. Beliau juga merupakan partner-in-crime saya tiap kali saya mahu buat surprise kepada tuan saya. Setiap tahun pasti Bella lah yang terlibat mengatur surprise-surprise untuk birthday tuan saya. Tima kasih laling.

:: Ibu mertua dan bapa mertua saya dalam cobaan men-surprise-kan tuan saya, tapi tuan saya ngelat dia intai guna cat's eye :p ::

:: Birthday cake yang di taja oleh abah ::

:: Ini lah adik ipar saya yang gojes itu, Bella. Time kasih daun keladi, tahun depan kita wat lagi ;) ::

Happy belated birthday suami saya. Saya ♥ kamu!


2 || shades of life ||:

FairyGodmother said...

heyyyyy!!!

the block name is Jasmine!

hahhaa

:: || Mrs. Izwan || :: said...

yes!!! you should bring her there ;p Mesti mesti mesti..

xoxo