Advert

Thursday, August 13, 2009

Birthday Cake yang giler cun!

Baru jap saya ber-blog-walking. Berjalan ke sana sini intai blog orang. Dan sampai lah saya ke Blog Cupcakekasih . Lalu teringat yang saya pernah beli birthday cake untuk niece kesayangan saya, Nadirah dari Kak Jun Cupcakekasih ni.

Kak Jun Cupcakekasih ni sangat² kreatif orang nye. Detail sangat pembikinan cake tersebut. Saya order barbie cake disebabkan niece saya ni sangat menggilai Barbie. Saya serahkan pada Kak Jun sepenohnya untuk buat macam mana pun kat cake tu yang penting ala² pwincess dan pinkish and girlish.

Harga dia sangat berpatutan. Saya sangat surprise harga dia that cheap. Sebab cake nya amat lah besar! Seriously huge! Dan sedap! Seriously! Highly recommended.

At 1st, saya ingat macam mahal jek harga yang di quote kan kepada saya, because at 1st I told Kak Jun, this cake meant for 15 pax je. So I expected macam small cake je. Hanya among us je. Small celebration. Tapi, bila dah dapat cake tu (I self collect kat umah Kak Jun in USJ) and sangat lah besar cake itu! Boleh makan 50 orang kot? Sangat terkejut and that time rasa sangat berbaloi in fact rasa sangat murah pulak *okeh okeh saya sangat exaggerated okeh*

Anda judge la sendiri by looking at the below pictures!

:: Ta-daaa cake sudah sampai. Terbuntang bijik mata niece saya tengok ::


:: See, besar almost half the coffee table ::

:: Closer look. Barbie in pink gown siap ada lake and 2 lovely swan ::


:: Yeah, the birthday girl yang kiri, kanan is the adik yang nakal, cheeky lil' monster, Batrisya ::


:: Kan cake tu besar! See the adik posing maut and the kakak very the quiet. ::


The cake was extremely a beauty! Detailed! Sampai my brother, Nadirah's dad, macam tak percaya it was made of fondant. Dengan swan, bunga² yang seriously cantik giler!


Salute sama Kak Jun. Kalau tengok kat webbie dia, her other creations pun gile punya canggih manggih. So, if you are looking for a birthday cake ke, or hantaran cake ke, whatever lah, cupcakes yang cantik² dan yang penting sedap, you may contact Kak Jun. Tapi kena inform earlier lah. I was lucky back then sebab last minute order pun kak Jun layan gak. Hu hu hu. Tapi, dalam blog dia awal² dah mentioned NO LAST MINUTE order and kena order 1 month in advance. *macam nak booking tiket airasia lak ek :p* Tapi for this kind of quality, siapa pun boleh terbang sanggop order awal².

I heart the cake. Most importantly, my niece ♥ it! And at least I have made someone's dream come true kan ;) and smile all day long!

So, selamat menggumbirakan orang lain! Pada saya, ia suatu nikmat hidop! ♥♥♥♥♥

9 || shades of life ||:

RENDA said...

I pnah come across cupcakekasih ni.
Yaka harga sgt ok?
I ada e-mail sorang kakak ni kat Rawang kot..mak aih mahal gilersss..takot tu nk reply mail dia.

I should try kasih ni larr..

Puan Izwan,bagi lah rasa sket ~~

||Mrs. Izwan|| said...

CikRenda-soon-to-be-penantin : Nanti i YM u brape rega dia.. dan kita compare k ;) hik hik hik. eh u nak buat pe? buat kek hantaran kawin ke? dek non, nak rasa apa nye, dah lama dah kek ni.. hehehe baru la ni post. ni bulan march punya citer ni :P

Real Woman said...

aiseyh...tak yah lah nak ym ym coz saya takde ym. Tulis je la rege dia kat sini. Saya nak tgk samada mata saya terbeliak atau tidak. Hheheheheh tapi design amat canteks. I loike!

:: || Mrs. Izwan || :: said...

RW : hahaha too bad la cam tu :p hik hik hik okeh lah okeh la.. saya bitau rega nye. rega nya adalah ... RM180 sahaja!!! Terbeliak tak terbeliak tak? errrr murah ke mahal tu? I rasa murah, sebab tgk la the effort she put in kan. so detail, and so canteks. and besar some more. berbaloi la pada i! sebab i buat kek hantaran kat tempat lain, yang simple2 pun dalam rm120. sangat2 simple tauuuu! *eh, apasal lak ai nak bagi hujah panjang lebor ni*

baik kamu semua cakap murah! kalau tak , siap lah :p

uMmi said...

fuh! detailed betul kek tu....puas hati!

RENDA said...

Ok sangattttttt berbaloi-baloi..

Yang I tanya..

Sekilo setengah RM 380 dan keatas dia ckp okey..

:: || Mrs. Izwan || :: said...

ummi : sangat cantik. nanti besday your boys leh order ngan dia. ;)

RENDA : ini 2.5kg. thats incl. fondant nye skali la kan.. harus berat ngan gown bagai.. sangat bervaloi-valoi kan?? ;)

:: || Mrs. Izwan || :: said...

oppsss sorry kenkawan. ai baru lepas korek2 email kak jun tu. harga dia bg ai memang rm180. tp itu harga promosi rupanya untuk dia punya 1st year anniversary. normal price rm220. but still bervaloi kan???

Real Woman said...

mmg vervaloi kalau nak buat hantarn renda! Tapi utk birthday anak i rasanya kureng vervaloi sebab sekelip mata saja segala hasil seni itu akan ranap sepertimana ranap jualah rm220 ku. Cakap lah mak u all ni kedekutz ke hapa ke tapi anak2 punya birthday i beli kat bakers cottage or kings dah la! Eheheheh. Tapi kalau mak anak2 punya birthday maybe boleh dipertimbangkan nak fondant bagai! Ehehehheh