Advert

Thursday, August 6, 2009

H1N1 attack dan diet saya hari ke-3

Inilah akibatnya bila ada penyakit macam H1N1 ni.



*


*


*


*


*


*


*


*


*


*




Dettol hand sanitizer adalah wajib berada di dalam handbag sepanjang masa. Kaya la taukey Dettol. Ingat! Apa tips mencegah H1N1? Cuci tangan sentiasa. So, bila dah keluar tu, faham-faham je lah kan. Nanti terpegang escalator punya hand rail la, pegang tempat nak bayar tiket la, even kot-kot ada orang bersin dedekat ke terkena tangan kita kan. Takkan nak pergi toilet 24-7 kan? Dettol hand sanitizer ni sangat mudah untuk dibawa kemana sahaja dan senang digunakan. Ingat juga! Jangan gatal-gatal nak sentoh muka ke, hidong ke, mata ke kalau tak cuci tangan lagi. Cuci tangan dahulu. Ingat juga juga, golongan berisiko tinggi adalah orang gemok (read: macam saya), perempuan mengandung, dan kanan-kanak, warga tua pun kan?

Dan saya jadi sangat phobia. Sampaikan bila somi (read : suami) saya pulang dari ofis, saya suruh dia mandi dulu, baru syiom-syiom saya. He he he. Dan semalam bila keluar pegi hospital (dan saya sempat ke Macy kat Serdang tu- tengok curtain, pegi Bangi untuk tempah kitchen cabinet, dan pergi Alamanda jalan-jalan dan makan-makan :p) , adalah dekat 50 kali saya gunakan hand sanitizer itu. Hover kan..

Speaking of the devil, Alamanda, diet saya telah lebur semalam. Saya dan somi telah "All-you-can-eat" di Chakri Express. Cuma RM19.90++ per pax. Ada 101 dishes disediakan. Dan kami telah order sebanyak 13 hidangan. Hua hua hua tetapi hidangan nya adalah small portion ye. Sedap! Tetapi service slow amat. Saya punya udang goreng tepong (nasib baik sedap) tak sampai-sampai. Org yang datang selepas saya pun dah balik, udang saya tak sampai lagi. Saya makan nasi dalam 6-10 sudu! Huarghhhhhhhh dan akibatnya? Berat saya naik semula 400 gram dari hari pertama diet. Harus tidak boleh makan lagi selepas ini.

"All-you-can-eat" di Chakri Express bermula dari jam 6.00pm - 10.00pm. Tetapi sehingga 19 Ogos sahaja dan valid on weekdays only. Cobalah! (mungkin nasib anda tidak seburuk saya yang memang selalu kena tunggu lama kalu time makan. tak tau lah apa pasal)

Selamat menggemokkan badan anda!

0 || shades of life ||: