Advert

Monday, August 10, 2009

Si dia sudah sampai!

Recently, semasa saya dalam perintah berkurung, saya telah bershopping sakan secara online. Hik hik hik. One down, tinggal lagi 3 .. errkkk! Oppssss

It's a small item *yeah sangat small, tiada apa yang perlu dibanggakan pon* which I bought from KJ . She's really nice! Dia dah "pencen" from taking orders, tetapi saya mencoba nasib meminta beliau membeli kan saya that small item yang sudah outdated itu dan alangkah gumbira nya saya beliau setuju. Within a week dia sudah me-reply email saya saying that she has bought the item and I will receive that small item in 2 weeks time.

And voila! I received it today!! It was nicely wrapped and to my surprise, KJ ada bagi saya a small card and a small gift. Oh I'm touched. *dah la saya susah²kan dia mintak beli kan benda outdated, dapat hadiah lagi dari dia* Sunggoh terharu saya! Terima kasih June.

:: Ta-daaaaa. Suker suker! ::

:: Ta-daaaaaa lagik sekali ::


:: Ini jek.. tak perlu lah saya tunjuk ::

:: The small card and Florida Fridge Magnet, thanks so much KJ!!!! Suker suker ::
Saya sangat excited. Sebab this is my 1st purchased dari luar Malaysia. Pernah la purchase other things online, tapi from local je. Mula² sangat saspen. Boleh percaya ke? Sebab kalau kena con, mana ahkak nak carik dia dek non. Tapi tengok dah ramai orang purchase barang from KJ's website, and from the email pun dia okay, so saya pun okay lah. Lagi pun dia dah lama in this online biz thingy. And I trust her, she's one reliable and nice lady ☺ ecececece lelebey lak I! He he he
Once again, please, entry ini bukan untuk meriak ye. This is nothing. Just a small outdated item. And just to express my excitement dapat barang yang dibeli secara online. He he he suker suker! *sambil lompat katak dalam hati* Sebab sebelom ni, memang takut nak beli barang² online. Walaupun somi saya adalah "kepala dang" dalam membeli barang online dan membuat urusniaga online.
Terima kasih ye KJ. *hamboi sejuta kali dah ai cakap time kasih kat KJ* Hik hik hik.
Pada sesiapa yang mahu membeli barang secara online, jangan lah ragu². Tapi selidik betul² dan pastikan orang yang kita berurusniaga itu adalah seller yang boleh dipercayai. Jangan sampai kita tertipu. *btw, somi saya pernah tertipu sekali. Beli henpon camera online, pastu org tu sonyappp jek. Sib baik baru bayar deposit sikit* Kadang² dapat seller yang reliable tapi shipping lak buat hal. Barang pulak tak sampai². Haihhh camna tu? Ada pros and cons. Murah (beli online) dan mahal (beli kat butik/kedai). Tapi ada risiko nya! Tepuk tangan, pasti berbunyi. Errr , silap, tepuk dada tanya selera.
Selamat membeli belah secara online! *off to dream land dengan barang baru saya *

3 || shades of life ||:

RENDA said...

uh!
sungguh cemburu!!

selalu beli baju ja online..
mmg excited tunggu parcel~~

teringin nak beli handbag..tapi..being me yang fussy..mcm susah nk buat pilihan sbb xdapat tgk sangkut kat bahu..

kdg2 bila pegang,rasa ada connection tau..(macam selalu ja)
baru yakin nak beli~~ :)

Real Woman said...

owh sungguh jeles jugak walaupun hanya nampak tag coach je!! I tak pernah beli anythng online coz takut kena tipu eventho some websites are very reliable. Jap lg i nk gi skodeng la site kj tu nk cuci mata. Eheheh.

||Mrs. Izwan|| said...

ladies, sila jangan tertipu. itu anak coach jek. bukan mak nye ye. hihihihi..

cik renda : i pun cam u. nak kena feel2 pegang henbeg tu baru puas kan. lagi pun i ni cacat-ted. suka beli kat kedai sebab dapat paper bag :p boleh camtu?? yang i beli ni outdated item. so, tak kisah la tak feel,janji puas ati sebab dapat barang yg di idam. :D

puan RW : yeah, i pun takut tertipu. tp tak cuba tak tau kan. my hasben pun dah plan2 nak kirim apa kat KJ, setelah dia tgk barang i selamat sampai. hehehe. tp kj now dah tak active.. cuma kadang2 je dia amik order. ;)