Advert

Monday, August 24, 2009

SOTONG GORENG TEPUNG KRISPY KRUP KRUK Cik Mimy

Ewah ewah ewahhhh.. lamanya tak hapdet blog ni. Ai pasti ramai yang merindui ai kan :p hua hua hua.. kohnon la kannnn.. saya teramat busylah di bulan puasa ni. Busy nak menyiapkan rumah, kehulu hilir mencari curtain la, itu la, ini la. Macam². Dengan sakit² ni, masa tak cukup. Sebab tak leh nak berjalan lama. Baru keluar 2, 3 jam dah keletihan. So kena sambung pulak the next day.


Balik je dah malam, terus zzzzzzzzzzzzzz takde masa nak hapdet².

Puasa pertama hari tu, buka puasa kat umah emak somi saya, puasa ke-2 pulak saya menjemput kakak kepada bakal biras saya ke rumah untuk berbuka, in the same time untuk ambil barang yang saya order dari dia hi hi hi *alaaa barang orang pompuan :p*. Memang takde masa langsung. Ke-capik-kan gue. Hari ni baru lah ada masa nak berehat² di rumah. Itupun, the whole day dah occupied pergi hospital. Sempat la jugak saya made a quick shopping di Bangsar Village untuk dry clean baju raya saya dan rembat kasut Crocs, si Malindi untuk pakai jalan² *I need to have a comfy shoe, remember? Heh alasan hihi*

Kenapa saya pergi sampai ke Bangsar Village untuk dry clean baju? Sebab saya tak percaya dobi lain untuk cuci baju² kesayangan saya. Hik hik hik. Boleh ek camtu? Walau di mana saya berada, saya akan ke kedai yang satu itu juga untuk hantar baju² kesayangan. :D Dan Crocs Bangsar Village menjadi pilihan sebab ada banyak size² anak gajah macam saya. Size 10. Kalau gi Crocs lain memang confirm takde!!

So hari ini, dengan aman nya saya berbuka di rumah. Emak saya masak lontong dengan kuah kacang nya, sambal sotong nya, rendang dagingnya. Siap ketupat palas lagi *yang ini beli ye*. Tetapi memandangkan semalam saya kecur tengok sotong goreng tepung Chef Mimiziouslicious, maka saya telah membeli sotong untuk digoreng style Cik Mimy tu. Cicah sos cili bawang putih dan halia cap maggi tu jek.

Hasilnye .....

Kalau nak resepi, pi click link Cik Mimy kat atas nun kay. Ni masa saya tengah nak pecah kan telur nak amik yang putih, sekali tengok kuning telor tu "kembar". Wah!! Ada harapan kah nak dapat anak kembor? ;p


Sahur ni saya kena bangun awal. Nak kena masak Pak Choy oyster untuk somi saya. Beliau memang makan dengan hebat nya untuk sahur. Nak tampung sampai ke petang kata nya. Errrr boleh ek camtu??? He he he

Alhamdulillah. Syukur ke hadrat Allah. Saya dah pun di transform. ;) I'm sure rakan² opis saya terkejut beruk besok. He he he

Oh speaking of OFFICE..!! *Sigh* Malas giler nak gi opis after almost 2 months MC. Bosannnnnn...!! Macam mana lah kalau beranak ek? Lagi la berat hati nak mula keja tinggalkan baby. Hmmmmm... pulak tu memikirkan keja yang bertimbun, membuat kan saya trauma nak pegi keja! Arghhhhhhhhh.. nak bukak email opis pun saya phobia nak mati! Punya lah banyak keja yang menunggu saya di opis. Tolllonnnnngggggg....!!!

Okaylah semua. Saya mahu berehat. Tido sepuasnya dan lupakan OFFICE sementara boleh. Esok saya pasti cam gile buat keja. *sigh*


* I wish my husband is a millionaire. Takyah ai keja. Soping je 24/7 *

3 || shades of life ||:

Shikhin Ishak said...

kalau husband u milionaire(eh macam mana nak eja ni,damn)..jangan lupa kawan2 yek,bagik lah ferari sebijik dua,kitorang kompon tak tolak nye...dan jangan lupa beli telekung dari aku lagi..hihi..

:: || Mrs. Izwan || :: said...

cik siken : he he he he tapi sebelom jadik millionaire tu, ko doa kan la dia jadik bebetul! tp kalu ferrari sorang sebijik tu, cam ko kena doa kan hasben ai jadik BILLIONAIRE la pulakkkk! demand plak kenkawan aku ni, nak ferrari tuuuu.. :p he he he

Mimy Hamid said...

halamak glamer jap mak...jadik ek..??sedap tak..malu le kalau tak jadi..sempat lg beli crocs..baper pasang daaa lagi tambah..