Advert

Friday, August 28, 2009

Eyelet Curtain

Saya sudah jatuh chenta with this design sejak pertama kali menggunakannya 5 6 tahun lepas. Sangat jatuh chenta kerana saya adalah malas nak masuk² cangkuk praktikal (kecuali nak basuh susah sket) dan jatuhan kain itu kelihatan ayu.



Kemas sajork kan? Kalau yang lama punya nak kena adjust² lak ropol² dia.. nanti sini terlebih, sana terkurang.

Note : All pic googled

Setelah berjaya membeli kain sebanyak 14m untuk sliding door 3 pintu rumahku syurgaku, (setelah berpuluh² kedai di redah dan tiada yang menepati citarasa) kami merembat apa sahaja di depan mata. Penat noks mak nak carik langsir. Akhirnya saya memberikan sepenoh keputusan kepada somi saya. Saya dah tak larat nak pikir. Setakat ini, saya rasa macam kurang berpuas hati dengan pembelian kami itu, tetapi cuba menerapkan nilai² positif dalam benak otak saya ini dengan mengatakan "nanti dah siap cantik lah tu". Ya, ayat sedapkan hati sendiri!

Dan malam tadi, kami berjaya menghantar nya di sebuah kedai menjahit langsir di B*ngi, berdekatan umah mertua saya. Dan to my surprise, kedai cap ayam telah mengecaj dengan agak mahal. *memandangkan ia nya bukan Macy kedai cap ayam sajork * Apakah???
Upah jahit = RM150
Sebjiik eyelet ring = RM2.80
Total : Priceless *wahhhh! macam iklan Mastercard lak* RM250
Selepas bodekan saya discount adalah RM240.

Okeh ke? Actually ni 1st time saya tempah kat kedai cap ayam. Selama ni beli siap sajork.
Ini adalah merupakan night curtain kami. Upah day curtain kami adalah sangat murah cuma RM32 sahaja kerana di tempah di kedai kain langsir tersebut dan hanya mengguna french pleat *somi sudah janji untuk pasang cangkok² tu kerana mak adalah sangat malas nak pasang²* Kedai kain langsir kebanyakkan nya sudah tidak mahu terima tempahan raya.
Misi seterusnya adalah carpet/rug. Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhh ini pun satu, dah berpuluh² dan berpeluh² kedai dah terjah. Tak jumpa gak yang seswai. Hari tu buka puasa kat Sunway, adda satu kedai tu jual carpet dari mana ek tak ingat sampai RM2 ribu 3 ribu *ni paling murah okehhhh*!!! Pengsan mak dengar noks!! Saya tanya somi "ada berannnnnn?". Somi kata "giler ke hapa nak beli carpet mahal camtu, baik buat benda lain".
Saya setuju ngan kata² somi saya tu. Tapi carpet tu best gilerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr lembut nak mamps! Tapi adalah lebih baik tidak membelinya kerana, saya akan terjegil² bijik mata kalau time raya nanti ada kanak² yang makan kueh atas carpet ribu-ribuan saya tu. Mahu sakit jantung saya nanti!!
* Kamu dah beli curtain dan carpet raya? *

6 || shades of life ||:

Real Woman said...

yea itu style sangat zen like! eh zen ada pakai curtain ke? entahlah. tapi sgt modern la compared tu yg pakai cangkuk itu!

Anyway...congrats ye dah berhijab!! lawa dan ayu sekali!*aku bila lg ni!!!* sorry semalam bz tak sempat nak skodeng blog kengkawan!

Shikhin Ishak said...

i pun pakai curtain macam tu juga kat umah.malas nak cangkok bagai..leceh.tp hubby salah beli besi nya pulak,habis melengkung semua..sebab curtain tu berat..

:: || Mrs. Izwan || :: said...

RW : zen kannnn :p time kasih ye congrats kan saya .. *blushhhhhh*

cik siken : sonang kan untuk org pemaleh cam ai. hik hik hik.. i guna rail kat ikea tu jek. sonang..

Mimy Hamid said...

curtain style gini mmg smart..trendy la skrang..nasib aku tak dek umah sendri..tp umah mem besor tu leh gak kan

siti said...

agree.. i pun sgt suke ngan eyelet curtain, tapi i jahit sendiri.. tak la pandai tapi hentam saje, jadik gak... nak upah mmg mahal.. kedai2 amik kesempatan di saat2 akhir ni..carpet, pakai tahun lepas punya..

:: || Mrs. Izwan || :: said...

mimy : cepat cepat beli umah sendiri :p tak pun, belasah jek kat umah mem beso ehehe

cik siti : jahit sendiri??????????????? waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa kagommmmmmm!!!!!!!!!!