Advert

Saturday, August 8, 2009

Pakai mask di tempat awam!

Angka kematian H1N1 naik lagi. Sudah 15 mangsa.

Saya sangat prihatin tentang ini. Setiap kali keluar, saya memang pastikan tangan saya di cuci. Tetapi, satu perkara yang saya tidak lakukan ialah memakai mask. Kenapa? Saya rasa segan pula. *haihhhh boleh pulak macam tu ye* Saya rasa macam aneh bila pakai mask tetapi orang di sekeliling saya tidak pula menggunakannya. Takut pula nanti orang ingat kita yang berpenyakit. Padahal kita pakai untuk prevention.

Perlukah kita ada perasaan seperti ini? TIDAK sama sekali! Peduli lah kan dengan orang sekeliling. Saya mesti pakai. Mesti!!
Anda pula macam mana? Ada perasaan segan macam saya kah?

Yang bawah ini adalah mask² yang biasa digunakan dan yang melambak ada di pasaran.

Saya mahu ini! Saya mahu ini! Tetiap hari pun saya sanggop pakai! Sanggopppppp!!
Tapi, ada tak dijual yang jenis² yang fancy macam ni kat KL ni?

Anda berani pakai yang macam ini?





Semua pic diatas adalah di google-ed!

Selamat bertopeng semua! Kesihatan lebih penting dari perasaan segan, kan?

3 || shades of life ||:

Real Woman said...

mrs izwan i tak segan pakai mask cuma rasa lemas bila pakai! Tu yg tak pakai tu! Eh tapi kalau ada mask logo lv ke gucci musti i pakai! Eheheh. Kat petaling street sure ada jual kan? Eheheh

Ms. Omey said...

hi, 1st time here :)
kalau i lah lagi segan nak pakai mask yang fancy and boleh attract attention kann..

:: || Mrs. Izwan || :: said...

RW : yup lemas!!! that's the correct word eh. haha tu la ek.. takde ke mask yg stylo sket.. and everybody use it not only as prevention tp as accessories. hehehe

omey83 : thanks for dropping by ;) haha yes, u r right. mcm weirdo lak tetiba pakai lain dari yg lain. tp kalu yang fancy tu maybe leh attract org tuk pakai, and jadi satu trend, in the same time as prevention, we will definately rasa selamat kan tuk keluar ;)